Archive for April, 2010

Smrt mého miláčka

Konečně jsem se po dlouhé době odhodlal k plánované údržbě rámu svého původního kola, které se mnou strávilo dlouhá léta. Bylo to původem kolo silničního typu, jenž jsem dostal snad někdy v páté třídě na základní škole a jeho hlavním účelem bylo cestování do školy a zpět. Tuto funkci také bez problému velice dobře naplňovalo. S postupem času však přestávala vyhovovat jeho konstrukce mým požadavkům. Tím mám na mysli vyjížďky do přírody a protože poblíž jsou jen kopce, setkalo se tak s první úpravou a tou bylo přidání nových klik, ty již měli troj-talíř. S tím již je bez problémů možno navštívit i kopečky:).  Po delším čase bez úprav se mi na tomto kole stala malá nehoda, která měla za následek poškození zadního kola, bohužel ani centrování již nemělo šanci pomoci. Proto kolo podstoupilo novou úpravu. Protože vypletení nerezovými spicema by byla moc drahá a zbytečná došlo na volbu dvojitého ráfku, což se po několika letech užívání ukázalo jako velice dobrá až neskutečně dobrá volba. S touto výměnou byla spojena i výměna pastorku za sedmikolko což způsobilo ještě větší dostupnost kopečků:) a samo tato člověka velice potěší. V tuto chvíli byla bohužel největší a také nezměněnou slabinou mého kola brzdová soustava. Ta se obměny nedočkala. Po několika letech užívání této sestavy  se po další malé nehodě dočkalo výměny i přední kolo za dvojitý ráfek stejný jako u zadního kola. Kolo jsem aktivně využíval až do čtvrťáku střední školy. Zapomněl jsem zmínit že pláště taktéž prošli obměnou za crossově laděné. Pak jak jsem odešel na vysokou jsem jej ještě užíval jako kolo pro výlety. Asi před pěti lety (červen 2005) jsem provedl investici do nového kola, tentokrát horského. Staré kolo jsem stále užíval jako transportní prostředek v Opavě a když byla potřeba třeba jízdy po Losinách tak taktéž a nebo v případech zapůjčení svého nového kola nějaké drahé polovičce. Zažilo si opravdu své a užilo si mnoho zábavy a náročných výletů, které teď vždy absolvuji na horském.  Proto vlastně vznikl tento článek, protože při oné dlouho odkládané opravě jsem našel na zadní stavbě v místech kde drží osa zadního kola a přehazovačka prasklinu, která bohužel pry asi nejde úplně spravit, takže bohužel ho k tomuto dni musím označit za mrtvé. Avšak třeba povstane z popela svých náhradních dílů. Za podmínky že bych mu dodal nový rám mohlo by se dočkat ještě několika šťastných let:).

Dne 24.4.2010 zemřelo silniční kolo upgradované na crossové ve věku asi 30 let. Příčina smrti, prasklina zadní stavby držící osu zadního kola.

„O chytré ženské je nouze. Konečně o chytré mužské zrovna tak.“ Jan Werich